Jelle Tillieu

Jelle Tillieu is een gedreven en ambitieuze duizendpoot die houdt van uitdagingen.  Hij studeerde informatica en bedrijfsmanagement, maar koos op 26-jarige leeftijd voor de brandweer.  Hij was 12 jaar actief als beroepsbrandweerman bij brandweer Gent tot hij in 2020 klaar was voor een nieuwe uitdaging.  Zo startte hij in 2020 Diggit StudentLife mee op en nam in 2022 afscheid van de brandweer om het bedrijf verder uit te bouwen.  Jelle is de COO van het bedrijf met een kantoor in Brussel die vandaag de dag meer dan 1000 studentenkoten beheert over héél België.

Jelle woont ondertussen 13 jaar in Aalter samen met zijn vrouw Trees en hun 3 kinderen Ona, Cas en Neo.  Hij maakt al enkele jaren deel uit van het jeugdbestuur van SK Bellem en de ouderraad van de Taborschool in Bellem.

Zijn politieke roeping kwam er in 2009.  Hij is ondertussen Voorzitter van N-VA Aalter, Penningmeester van het AB Gent-Eeklo en Nationaal partijraadslid.  Thema’s die hem nauw aan het hart liggen zijn veiligheid, energie, innovatie, sport en jeugd.